דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת סמים על בדיקת פוליגרף 

מאת    [ 21/07/2016 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 5454 פעמים ]

בדיקת פוליגרף הפכה לנפוצה ביותר בשנים האחרונות

בדיקות פוליגרף נמצאות בשימוש הן בראיונות עבודה והן בבדיקות שונות של המשטרה וכוחות הביטחון. בדיקת פוליגרף הינה בדיקה עם שיעורי אמינות גבוהים ביותר העומדים על כתשעים אחוזים, אולם היא מושפעת בקלות מגורמים חיצוניים רבים אשר עלולים לפגוע באמינותה ובתוצאות הבדיקה.

אז כיצד משפיעים סמים על בדיקת פוליגרף?


    • תקופת נטילת הסם: בכדי שסמים ישפיעו בסופו של דבר על בדיקת הפוליגרף, צריך לרוב שהשימוש בהם יתבצע בסמוך לבדיקה עצמה, כך שהשפעתם טרם תעבור בעת ביצוע הבדיקה. למרות האמור, ישנם סמים אשר גורמים לשינויים פיזיולוגיים ארוכי טווח, והיות ובדיקת פוליגרף בודקת שינויים פיזיולוגיים בלתי רצוניים, היא תושפע גם לאחר תקופה ארוכה מנטילת סמים אלו.

 


    • סוג הסם: סוגי סם שונים משפיעים באופן שונה על תוצאות בדיקת פוליגרף, כאשר הדגש העיקרי הינו שסמים בעלי השפעות פיזיולוגיות קיצוניות כגון הרואין ישפיעו משמעותית יותר על תוצאות הבדיקה מאשר סמים כגון מריחואנה. למרות האמור, רוב הסמים אכן ישפיעו על בדיקת הפוליגרף בצורה כזו או אחרת, לעיתים בצורה שתשפיע אף על תוצאות הבדיקה ועלולה להוביל לקבלת החלטות שגויה.

 


    • כיצד הסם משפיע על הגוף: סמים מתחלקים בצורה גסה ביותר לשני סוגים- סמים ממריצים, אשר מעצימים פעולות גופניות ופיזיולוגיות, וסמים מדכאים, אשר עושים את הפעולה ההפוכה ומדכאים מערוכות שונות בגוף. שני סוגי הסמים משפיעים על מערכות פיזיולוגיות בגוף ועל מדדי שינויים בלתי רצוניים הנקלטים על ידי מכשיר הפוליגרף. למרות האמור, כאשר השינויים הינם עקביים כגון הורדת דופק הלב באחוז מסוים לאורך כל הבדיקה, הם לא ישפיעו על מהימנות הבדיקה ועדיין ניתן יהיה לקבל ממנה תוצאות אמת. כאשר מדובר בשינויים קיצוניים, כגון אלו הנגרמים מהרואין או קוקאין, ניתן לקבל תוצאות מטעות בבדיקה אשר תקרא שינויים פיזיולוגיים שאינם קשורים לדברי הנבדק כשינויים פיזיולוגיים הנגרמים בשל אמירת דבר שקר.

 


    • מה עושים בכדי להימנע משיבושים אלה: לרוב, לא מתבצעת בדיקת סמים לפני בדיקת פוליגרף, אולם על הבודק להעריך את מצבו של הנבדק, ובמידה והינו סבור כי עושה שימוש בסמים אף להפסיק את הבדיקה בכדי שלא לקבל תוצאות מוטעות. ישנם מקרים כמובן אשר כן נעשית בדיקה לגילוי סמים בדם טרם בדיקת הפוליגרף, לדוגמא כאשר מדובר בתהליך מיון לשם קבלה לכוחות הביטחון, אולם במידה והבדיקה לא בוצעה בסמוך לבדיקת הפוליגרף לא ניתן לסמוך עליה כהוכחה לאי שימוש בסמים (או לשימוש בהם) ועל בודק הפוליגרף עדיין להיות ערני לסימנים המעידים על שימוש בסמים.

  

שימוש בסמים עלול להשפיע רבות על בדיקת הפוליגרף ולהוביל לתוצאות מוטעות

לשימוש בסמים השפעות פיזיולוגיות רבות, אשר נמדדות במכשיר הפוליגרף ועלולות להוביל לקריאה שגויה של תוצאותיו, ולכן מומלץ שלא לבצע שימוש בחומרים אלו בטרם מעבר בדיקת פוליגרף. 

מכון תמיר לפוליגרף


בדיקות ברמה דיוק הגבוהה ביותר 3210759 - 072 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב